KKFO Lykkebo

KKFO Lykkebo.

KKFO´en er i oktober 2022 samlet på skolens område både i et særskilt KKFO hus og i klasselokaler. Huset er indrettet med værksteder, hvor der er mulighed for at fordybe sig, bl.a. kreaværksteder, medierum, flere legerum og café.

Vi har fantastiske udearealer, som giver børnene mulighed for mangesidig udfoldelse.

Årgangene har KKFO stamlokale på den etage, hvor deres klasselokaler er. Her har børnene garderobe hele dagen, også i KKFO tiden. Det er også i stamlokalet børnene skal krydse sig ud, når de bliver hentet. I stamlokalet er der altid en voksen. Stamlokalerne er planlagt som stilleområder – hvor børnene kan tegne, hygge og slappe af.

Børnene kan opholde sig på et meget stort område, så det er en god ide at afsætte god tid når I skal hente jeres barn.

Praktiske oplysninger

KKFO leder Pia Kristensen

Mail: j87z@kk.dk

Tlf. 24 60 32 83

Kontor på 1. Sal I skolebygningen.

Pædagogiske tanker.

Hos os er barnet altid i centrum og alle børn skal ses, høres og forstås. Som forudsætning for det, kræver det tætte forpligtende relationer, nærvær, fordybelse, spændende aktiviteter samt en god kultur på institutionen.

Vi har fokus på at opbygge en dagligdag med aktiviteter, som understøtter alle børns ønsker og behov, samt planlægning og udvikling af den pædagogiske praksis i dagligdagen.

Personalet planlægger aktiviteter for en længere periode for at sikre, at vi indenfor perioden tilbyder aktiviteter for alle børn på tværs af aldersgrupper. Dette giver børnene mulighed for at deltage i aktiviteter med andre børn end dem fra eget klassetrin, i aktiviteter efter interesse samtidig med at personalets kompetencer kommer til gode for alle børn.

Åbningstider:

På skoledage har vi morgenåbning fra 6:15 til 7:50. Hver morgen tilbyder vi børnene morgenmad i tidsrummet fra 6:15 til 7:30. Morgenmaden består af yoghurt, havregryn eller knækbrød. Børnene sendes i skole i hold fra ca. 7:50. Vi modtager ikke børn i morgenåbningen efter 7:45.

Vi åbner igen efter endt skoletid fra kl. 13:30 til 17:00

I skoleferier har vi åbent fra kl. 7:00 – 17:00

I perioden fra 1. maj til skolens sommerferie har vi åbent fra 6:45 til 17:00 for de nye børn.

Ferie.

I ferierne er vi alle i vores store hus. Vi planlægger som i hverdagen, forskellige aktiviteter for hele børnegruppen, både ude og hjemme og har stort fokus på, at det skal være hyggeligt, sjovt og roligt at være på KKFO i ferierne.

Kontakt til KKFO´en.

Vi vil bede jer om at benytte AULA i vores daglige kommunikation. Vi læser alle beskeder inden børnene kommer fra skole.

Børnenes fremmøde registreres i AULA ”komme/gå” og her kan I skrive daglige beskeder vedrørende barnets mødetider og evt. fravær.

Hvis I har behov for at give en besked, der ikke kan gives i AULA kan I kontakte til os på tlf. nr: 21 45 46 97.

Ugebrev.

Vores fælles kommunikation med forældre sker gennem et ugebrev i AULA. Vi skriver om stort og småt – og det er også her, vi skriver vigtige informationer. Sammen med ugebrevet sender vi aktivitetsplan for den kommende uge – så alle familier har mulighed for at følge med i, hvad der sker på KKFO´en og tale om det hjemme.

KKFO dagen.

KKFO dagen starter med at personalet tjekker børnene ind i klasserne, når undervisningen slutter. Børnene får herefter information om, hvilke aktiviteter der er i løbet af dagen og hvilke voksne, der er i aktiviteten. Derefter er alle børn udenfor indtil KKFO dagen starter.

Personalet arbejder i årgangs- og aktivitetsteam.

Årgangsteamet drøfter børnenes trivsel og udvikling og planlægger hvilke pædagogiske tiltag vi vil iværksættefor at udvikle børnene.

Vores 4 aktivitetsteam: Bevægelse, Medie, Krea og Bevægelse og ude/natur, planlægger aktiviteter for perioder på 4-6 uger, med henblik på at alle børn i perioden skal tilbydes aktiviteter der understøtter deres interesser.

Vi har mulighed for at benytte Tumlesalen og Hallen flere gange om ugen.

Eftermiddagsmad.

Vi serverer lidt at spise fra 14 - 15 til alle børn i vores café. Der er tale om et lille tilskud, som for eksempel rugbrød, knækbrød og frugt en gang om ugen. Fredag laver vi noget der er lidt anderledes. Hvis jeres børn er meget sultne om eftermiddagen, opfordrer vi vil til, at de har en ekstra madpakke med til om eftermiddagen.

Samarbejde om børnene.

Lærere og personale fra KKFO´en har 10 timer sammen om ugen i hver klasse og arbejder sammen om årgangene.  Skole og KKFO har fælles udviklingspunkter og uddannelse.

Det gode frikvarter.

Pædagogerne deltager i frikvartererne flere gange om ugen - for at gøre frikvartererne til gode pauser for alle børn.

Forældresamarbejde – forældrepartnerskab.

Vi har fælles den vigtigste opgave - nemlig børnenes trivsel og alsidige udvikling. Derfor har det stor betydning for os, at vi har et godt og reelt samarbejde med forældrene om børnene. Det har stor betydning for børns trivsel og udvikling at forældrene og personalet i KKFO´en har et godt samarbejde, hvor forældrene kan bidrage med deres perspektiver og erfaringer. Det er vigtigt for os, at forældre henvender sig til os, når der er noget der undrer eller virker uforståeligt.

Forældreråd.

Forældrerådet er et rådgivende organ og repræsenterer alle årgange. Vi afholder 4 -6 møder om året. Der er en repræsentant fra forældrerådet i skolens bestyrelse for at sikre samarbejdet mellem skolens undervisnings- og fritidsdel.